ssteffi.reismee.nl

Raftend door de donderdag #DAY 34

Vanochtend zijn we opgehaald door een busje en naar de rivier Ayung gebracht. Deze rivier is 75 km lang en begint in het noorden van Bali en eindigt in het zuiden bij Sanur. Wij hebben een tocht afgelegd van 12 km en zouden er 2 uur en 20 minuten over doen met wat stops onderweg. Eerst moesten we nog een hele afdaling maken om bij de rivier te komen. Daar zijn we in een bootje gegaan met een Filipijnse homo heel gezellig een Chinees koppel nog een Chinees en de begeleider. Na een hele uit leg en wat termen 'forwards' 'backwards' 'bum bum' konden we gaan. Daar gingen we 'één twee één twéé. Op sommige momenten was het best wel heftig zo viel ik een keer naar achter tussen de benen van de Chinees. En moest ik m'n billen bij elkaar houden om niet die hele boot vol te schijten van angst. Gelukkig ben ik er niet uit gevallen al scheelde het op sommige momenten niet veel. Ook waren er rustige momenten en kon je dan genieten van de mooie omgeving. Want wat was dat mooi als je omhoog keek zo veel groen en palmbomen. De momenten dat we vast kwamen te liggen tussen rotsen (daar waren er nog al veel van) heb ik het hardst gelachen dan was het 'shake shake' die Filipijnse homo ging er helemaal in op en stuiterde zo hard op z'n plaats dat we wel weer vooruit kwamen. Onderweg hadden we wat stops en kon je foto's maken. Ik dacht dat ik erg was met m'n selfies en maak foto maak foto. Maar dan hadden jullie die filliphijn is moeten zien overal moest die een foto maken en de begeleider maar achter hem aan hobbelen. We hadden overigens echt een leuke begeleider die grapjes maakte zoals keihard op het water slaan en dan zeggen 'anaconda crocodile' na een tijdje hadden we hem wel door en konden we alleen maar zeggen 'ofcorse duhh'. Onderweg ook heel wat watergevechten gehad met de andere bootjes. Aan het einde hadden we een lopend buffet jammie. De cd met foto's en filmpjes erop heb ik gekocht met dank aan de filipijn die wel ff discount regelde.

Het is nu half 9 en veel ga ik niet meer doen. M'n kleding ligt al klaar voor vanavondom 2 uursnachts zullen we vertrekken. Heb ooit is de Ifach beklommen en uit die ervaring heb ik geleerd dat een berg beklimmen met een handtas een nog pittiger opgave is. Deze keer zal ik dan ook voor een rugzak gaan. Duik zo lekker m'n bed in om te gaan slapen. Goodnight xo
Ps: voor deze foto's moeten jullie nog ff geduld hebben.

Reacties

Reacties

daniek

heel veel plezier!
en doe voorzichig.
xxx

Astrid

Denk dat het allemaal prachtig is geweest. Palmen en weet ik veel wat nog meer. Vind het een apart verhaal, als eerste worden jullie opgehaald met een busje, krijg ik altijd zo'n raar gevoel van. Maar ok. Dan na een paar uur bootje in. Een filipijn en 3 Chinezen waarvan 2 een koppel. Klap op de vuurpijl, ja hoor daar komt de uitleg. Naar voren naar achteren en boem boem. Ja zo vertaal ik het hoor. En hoe kan het ook anders, tot overmaat van ramp val jij achterover in het kruis van die Chinees. Omdat je met handtas Ifach op geweest bent wil niet zeggen dat je met naaldhakken in een bootje kan. Of was die Chinees gewoon leuk? Anaconda crocodile, hoop dat je die arme begeleider niet een half uur op het water hebt laten slaan. Dus dat je duhhh wat eerder hebt gezegd. Nou ik stop ermee. Zet hem op morgen, is gewoon eitje, pfff. Liefs As.

Carola

Hooiiii Steffi, terwijl ik dit schrijf loop/klim jij al een uurtje of twee op de Batur. Kijk je uit, want jij met al je stunts, zal je het net hebben dat er uitgerekend vannacht een uitbarsting van de vulkaan komt, niet meer voorgekomen sinds 15 jaar.
Wat gaaf he, dat raften. Ik merk dat je al aardig wat woordjes engels erbij hebt geleerd: forwards, backwards, selfie, schijten etc. Heb je nog genoeg kralen over (van Lies), want volgens mij ontmoet je iedere dag wel bijzondere mensen, die Philip Hijn lijkt mij ook wel een lekker shakertje. Nou schat hoop dat je op de top van de Batur heel even een momentje aan ons hier thuis denkt en vooral geniet van dat overweldigende moment. XX

Andre

Hai stef , verschrikkelijk leuke film gemaakt van de beklimming. Wat een uitzicht en mooie natuur.
Wat maak jij veel mooie dingen mee. Normaal doe allemaal dingetjes in je rugzak , maar jij hebt straks een rugzakje vol met hele mooie ervaringen.
Groeten aan de filipijnen en de chinezen , en alle andere bekende. xxxxxx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active