ssteffi.reismee.nl

Mount Batur vrijdag #DAY 35

We zitten er klaar voor het is iets over 2en heb minder dan 4 uur geslapen maar moe voel ik me niet. We hebben net onze noodles gegeten met een cappuccino. Heb ook gauw nog wat muziek gedownload dus moet helemaal goed komen. Lets do this!

Na een uur gereden te hebben zijn we dan bij de vulkaan aan gekomen. Om half 4 zijn we begonnen met lopen het was pikkedonker. Sophie ik en nog een man uit Engeland hadden 1 gids. Maar de waren nog zoveel meer mensen er werd gezegt wel meer dan 300. Van boven leek het dan ook wel een kruistocht met al die lichtjes. Sommige moesten je ook inhalen als of het een wedstrijd is heel irritant. Eerst was er een stuk wat nog aardig normaal te lopen was en daarna begon de klim. Gelukkig had ik al geleerd om met 1 hand een berg te beklimmen want deze keer was het niet m'n handtas maar de zaklamp die in mn hand zat. Onderweg waren we een paar keer gestopt om wat te drinken en om op adem te komen. Het was zo warm onderweg ik zweette me kapot alles wat ik dronk kwam er net zo hard weer uit. Het Laaste stuk was het zwaarste je moest toen door zanderig grind aardig stijl naar boven kracht om je ergens op af te zetten had je dan ook niet. Na 2 uur waren we hele maal bij de top iedereen natuurlijk foto's maken. Logisch want het was ook ontzettend mooi toen de zon eenmaal op was en het licht was kon je zien hoe hoog je was en wat een mooi uitzicht je had. We kregen leuk een ontbijtje en warme thee. Het was wel echt koud op de top. Was toen voor het eerst blij met m'n vest. En toen konden we aan de terug weg beginnen misschien was dat nog wel zwaarder. Vooral dat zandpad waar je je zelf de hele tijd moest tegen houden. Het was dan ook meer handen voeten werk al de heenweg. Het leukere was dat je nu ook echt kon zien waar je liep en onderweg van het uitzicht kon genieten. Zo hebben we ook een grote krater gezien, gestopt bij heel wat apen en een gat waar hete lucht vandaan kwam. De gids was zo aardig om m'n te begeleiden en hield zo wat de hele terug weg m'n handvast. Ook kreeg ik nog een compliment van de Engelse man naja ik beschouw het maar als een compliment hij vond namelijk dat ik elegant liep en dat terwijl je een afdaling maakt. Om 9 uur waren we weer op de parkeerplaats. Nu zit ik dan in de auto en ligt iedereen te slapen. Geen idee waar mij vermoeidheid blijft want voel m'n nog topfit.
De rest van de dag heb ik niet veel gedaan meer. Had meteen toen ik terug was al m'n kleding naar de laundry gebracht. Onderweg was het nog al stoffig en alles was aardig vies geworden. Daarna een lekkere frisse douche genomen en in bed gaan liggen. Heb toen toch nog fftjes kunnen slapen. Om daarna m'n bed uit te komen was harder dan in de nacht. Vanavond nog dat hallo goodbye dinner gehad. Het is nu half 11 en begin eindelijk moe te worden. Duik dan ook zo lekker m'n bed in. Spierpijn heb ik nog niet het is me dan ook allemaal echt mee gevallen. Het was pittig maar zeker te doen ben dan ook blij dat ik dit weer heb mogen ervaren want het was super gaaf.
Goodnight xo
Ps: Daniek als je dit leest ja ik had de Thea's aan en ja ze zijn vies alvast sorry voor dat. Maar ik beloof dat ik ze schoon mee naar huis neem.

Reacties

Reacties

Astrid

Wat een geweldig verhaal. Daar word ik stil van dus vandaag saai bericht. Zie al die mensen in het donker al omhoog lopen in gedachte. Zal zeker indrukwekkend geweest zijn, meer dan bij licht. Ik heb niet veel te melden, alleen Hoe is het toch mogelijk dat die gids weer JOUW handje vasthoudt. Hoop dat hij rond de 20 was. Nogmaals mooi verhaal. Liefs As.

Paul

Gaaf Steffi wat een ervaringen zeg bergen op diepe kraters een zonsopkomst op 'n berg!!
Volgens mij geniet je volop...
Uh hier in Soest .. Weinig! Bijzonders

Groetjes van ons

kitty

Hoi Steffi wat toevallig vanmorgen,
Ik kwam jouw lieve mams tegen toen ik ging tanken en toen heeft zij
Mij gelijk het mooie fimpje van jou laten zien van de Batur en het mooie uitzicht,prachtig allemaal. Wij vinden het zo fijn om te lezen en te zien op de foto's hoe jij aan het genieten bent. Jij bent echt een happy girl. Ik hoop dat jij geen last van spierpijn krijgt.kusjes van ons.xxxx

Carola

Lieve Steffi, wat een prachtige beelden stonden er vanochtend op de snap. Echt van onder de indruk. Als ik me dan bedenk dat JIJ, mijn dochter, gewoon daar met een kopje thee op de Batur zit te genieten.....wooowww zo trots. Goed om te weten dat de gids waarschijnlijk een fan van Lee Tower is, you never walk alone en daarom je hand heeft gepakt. In dit geval ook nog eens elegant walken, mens ik doe het je niet na hoor. Hoor niks over blaren, dus ga ik er ook maar vanuit dat je niet op staat met spierpijn. Al lost zich dat vast ook wel weer op door middel van een massage. Je foto's zijn prachtig, de meiden erop stralen, de aap komt uit de mouw en drinkt jouw water, lekker hoor weer helemaal b(l)ij. Dikke kus

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active