ssteffi.reismee.nl

Eerste dag als vrijwilliger #DAY 10

S'ochtends moest ik al half 8 klaar staan. Ben toen naar een klein kinderschooltje gebracht. Waar ik samen met Romee een klas kreeg aangewezen waaraan we ons zelf hebben voorgesteld. Daarna heb ik 2 uur mogen toe kijken op een kinderstoeltje. De kinderen zijn zo nieuwsgierig en leerzaam. En in tegenstelling tot mij vinden ze het naar mijn idee leuk om naar school te gaan. Communiceren met ze gaat helaas niet omdat ze voornamelijk Bahasa praten. Er waren 29 kinderen in een klein maar leuk klasje iedereen heeft z'n eigen middelen. De lerares leert ze eerst wat, daarna zijn ze zelfstandig aan het werk gegaan. Het gaat heel anders dan in Nederland ze kunnen hier lekker hun gang gaan zijn erg luidruchtig, maar niemand die daar een probleem van maakt. Zo is het hier heel gewoon om met gummen te gooien of met z'n 4 op 1 stoel te gaan zitten en te dansen in de klas. Want als ze stil moeten zijn, zijn ze dat toch wel. En als de juf zegt dat er iets moet gebeuren doen ze dit gehoorzaam. Ook heeft iedereen ze werk gedaan wat die moest doen, weliswaar op iedereens eigen tempo. Het is ook grappig om de verschillen tussen de kinderen te zien. Zo is de een echt een uitslover en de ander juist gefocesd op zich zelf. Met het gedag zeggen komen ze allemaal bij je langs, pakken ze je hand en geven der een kusje op of doen hem tegen hun hoofd. Om 10 uur konden we al weer gaan en zat m'n werk er op. Heb toen de hele dag bij een zwembad gelegen hier in de buurt. En nu zit ik buiten en is het kwart over 8 en moet ik de les van morgen voor bereiden,maar heb alleen nog maar lachbuien gehad. Dus nu ff over na het serieuze werk.

Heb overigens een ander bed, een kamergenoot is dit weekend weg gegaan. Heb meteen haar bed overgenomen vanaf nu is het dus over met de slapeloze nachten. Want dit bed slaapt een heel stuk beter plus er zit ook meteen een klamboe bij. Deel nu de kamer met z'n 2e en dat bevalt m'n prima aangezien sommige dit met z'n 8en moeten doen. Toen m'n kamergenoot vroeg of het oké was als er 2 van een andere kamer bij ons kwam was m'n antwoord dan ook duidelijk nee.
Goodnight xo

Ps: hoe kuta was komen jullie nog te weten...

Reacties

Reacties

Marjan Karelsen

Hoi Steffi,
Wel relaxt zeg, zo'n eerste dag!
Leuk om alles te lezen wat jij meemaakt!

lisette

Whahhh stef wat gaaf allemaal! Weet hoe leuk en natural je bent met kids. Dat gaat helemaal goed komen!!! Hoezo Kuta horen we nog??? Heb ik voor niks 80 keer ingelogd om het weekend verhaal te kunnen lezen zeg je nu??? Heb overigens in je bedje mwahh geslapen want er lag een grote labrador aan het hoofdeind. Dat beest drukte me steeds weg...maar dat hoor je nog! Have fun!!! Xx

Carola

Lieve Steffi,
Echt niet dat ik toe ga geven dat ik zaterdag en zondag wel tig keer op deze site heb gekeken of er alweer nieuws was, nee joh stel je voor dat je hoort, een keer of twintig en dat je me vierkant uitlacht. Heerlijk hoor dat er weer wat te lezen valt. Zag op de foto al dat je ook een soort school uniform had, althans dat je de kleur goed hebt afgestemd. #rood. Schrok wel even toen ik las: in tegenstelling tot mij vinden ze het leuk om naar school te gaan! Had jij een hekel aan school dan?? Nooit opgevallen. Ben wel blij dat je een ander bed hebt nu, want lekker slapen is wel belangrijk. (Klinkt wel héél erg als een moeder) Nou op maar weer naar je volgende blog. En reminder: Kuta!!!

Paul

Hé Stef,
Oh lekker een goed bed! Zo te lezen heb je in een korte tijd al best een beetje je draai gevonden, gaaf hoor gummen mogen gooien in de klas en die kleintjes observeren, ben benieuwd naar je verdere avonturen
x

Astrid

Tsja ik vind dat je je aan je woord gehouden hebt. Je zou dit weekend niet schrijven en dat is goed gelukt. Had daar ook alle vertrouwen in dus ik had ook een heerlijk rustig weekend. Pfff. Maar best heftig 2 uur toekijken in een klein stoeltje in een klein schooltje. Nee zonder gekheid, zal best apart zijn om te zien dat lol heel goed samengaat met disciplines. Heb niet zoveel inspiratie vandaan om te schrijven maar hoop wel dat als je zolang aan het zwembad hebt gelegen je teennagels er perfect uitzien. Kijk maar uit naar morgen, lijkt me geweldig. Liefs As.

Mireille

Ook ik heb helemaal niet gekeken of we weer een berichtje van jou hadden,ik krijg gewoon een mailtje met een speciaal Steffie piepje!!Super leuk Stef in zo'n klasje,zitten alle leeftijden bijelkaar?En hoelang gaan ze op een dag naar school?Kijk weer uit naar je volgende berichtje!xxx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active