ssteffi.reismee.nl

Een smaakvolle woensdag #DAY 27

Ik weet niet wat er vanochtend met de kinderen aan de hand was maar het was één en al chaos. Stoelen die om vielen met en zonder kinderen, gevechten die uitbraken wel 4 huilende kinderen het was één gekkenhuis. Maar ondanks dat toch weer een leuke ochtend gehad. 3 keer raden wat we daarna gedaan hebben bij de pool gelegen ja hoe kon het ook anders. Om toch wat verandering aan te brengen zijn we buiten de deur gaan eten. Niet dat het eten hier in het huis niet lekker is want dat bevalt me nog steeds wel. Ondanks dat er vandaag 2 steentjes in m'n eten zaten tijdens de lunch en gister een mier. Maar goed we zijn naar een plaatsje vlak bij Ubud geweest waar een voedsel markt was en nog wat andere kraampjes. Soort Albert Cuyp maar dan anders. We hebben daar een beetje rond gelopen je loopt er echt alleen maar tussen de locals. Een local vrouwtje sprak me aan en zij dat ik moest dansen "its funny funny" nadat mensen me een dansmove hadden zien doen. Later hadden we nog een tijdje met d'r gesproken en vertelde ze dat een fried chicken duur is voor haar. Voor ons was het net iets meer dan een euro. Zij nam dan ook altijd het traditionele Indonesische eten wat wij ook geprobeerd hebben en erg pittig was waar zij ons al voor gewaarschuwd had. Na nog wat rond gelopen te hebben en daar wat geproefd te hebben en daar weer een gebakken banaan gegeten te hebben. Zijn we nog ergens gaan zitten hebben we 3 verschillende maaltijden besteld en met z'n alle d'r van gegeten. Ik heb smaken geproefd die ik nog nooit eerder geproefd had en eten gezien wat ik ook nog nooit eerder gezien hab. Je komt het alleen daar tegen en de eet tentjes komen bijna allemaal op het zelfde neer iedereen verkoopt alleen het traditionele voedsel. Zo heb ik ook nog 'es campur' geprobeerd voor de Indonesiërs is het een traditionele toetje. Het was iets met fruitige jelly dingen en gecondenseerde melk ook werden er stukjes brood in gegooid iets aparts maar de smaak was goed. Het is nu half 12 geweest dus word het tijd om te gaan slapen goodnight xo

Reacties

Reacties

Carola

He Steffi, zou die onrust in je klasje misschien komen door de volle maan? Stoelen zonder kinderen die omvallen lijkt me minder ernstig dan mét kinderen. Als jullie meiden over een markt lopen waar alleen maar locals zijn zullen jullie vast een bezienswaardigheid zijn geweest. Het "vrouwtje" zag natuurlijk gelijk dat je een member van La Stewa bent, daarom vraagt ze of je wilt dansen, haha. En ik begrijp dat het toetje voor het kerstdiner jouw taak gaat worden: Es Campur. Weet alleen niet of wij hier in Nederland sagoparels verkopen. Jij ligt al lang te snurken, dus ik zeg tot de volgende story. Liefs XX

daniek

leuk verhaal weer stef!
I love you #sisterday xx

Astrid

Ik snap heus wel wat er met die schatjes aan de hand was. Die worden hartstikke onrustig omdat jij gaat vertrekken. Maar hoefde niet 3 keer te raden wat je na schooltje gedaan had, wist het in een keer, zwembad. VOOR DE ELITE ONDER ONS HEET DAT POOL. Ok, je bent uit eten geweest. Ik snap er niets van, volgens mij ben je elke dag uit eten . Yep flauw. Maar hebben jullie dat vrouwtje nog een kippie van een euro geschonken? Ach, kan je niet aan beginnen voor je het weet ben je 10 euri kwijt. Dat zet je weer aan het denken hoe goed wij het hebben. Dan eet je nog gebakken banaan. En als toetje 3 maaltijden, ok, die deel je dan. Lijkt mij wel verstandig om effe fotootjes te sturen voor je naar huis komt. Misschien herkennen ze je niet meer, haha. Gelukkig is er Skype, kunnen ze meegroeien. Maar aan jouw foto's te zien komt dat helemaal goed. Liefs As.

Paul

Ha Steffi,
Leuk hoor je verhalen, mis je de Hollandse keuken al?
Bv balletje gehakt of spinazie?

XPaul

Linda

Heerlijk al dat lekkere eten! Vroeg mij toch af of je darmen het allemaal kunnen verwerken. Specerijen, olie en weet ik veel wat er allemaal in gaat. Ben je trouwens al in aanraking gekomen met het eten van insecten? Zal toch ook wel ergens te vinden zijn.
De kinderen zijn leuk om te zien en hebben zoals het op mij overkomt ook veel plezier in school. Jammer dat ze maar zo weinig uren maken op een dag.
De foto's zijn prachtig om te zien!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active