ssteffi.reismee.nl

Roosa woensdag #DAY 41

Today is Rosa Day. Roosa is één van de Finse meiden zij is de gene die onder de schrammen zit en waarvan de telefoon gestolen is. Dat dit haar allemaal overkomt begrijp ik echt niet. Roosa is één van de liefste personen die ik ooit ontmoet heb. Het enige wat ze zegt is "i'm fine just fine". Ze voelt zich slecht als andere zich slecht voelen en goed wanneer andere dat ook doen. Ze was zelfs bereid om een nieuwe telefoon te kopen voor de gene die die van haar had gestolen iets wat ik nooit zo doen. Het enige wat die van mij zou kunne krijgen is een klap. Slecht over iemand of iets kan ze niet denken. Ook elke keer als we een taxi namen en we eigelijk al veelste veel hadden betaald vroeg zij nog is "is it fine for you". Vanaf de eerste dag waren we al close met elkaar en hebben we ook veel tijd met z'n 2e door gebracht. Rosa is iemand die zich zelf meestal op de 2e plaats zou zetten iets wat ik niet zo vaak zou doen. Maar vandaag zal ik dat doen. Gister zei ik haar "Tomorrow is a Roosa Day you make the plans and we gonna do everything what you want and i'm just fine". Dus nu liggen we met z'n 2e op het strand we zijn hier met de scooter gekomen. Onderweg waren we bij een bakkerij gestopt waar we ons ontbijt hebben gehaald wat we opgegeten hebben op het strand. Net heb ik nog strandvoetbal gedaan met wat locals die al bezig waren. Ben benieuwd wat ik nog meer ga doen vandaag.

Zo zat je nog op het strand in seminyak en nu zit ik in m'n nieuwe verblijf in kuta. Nadat we het strand verlaten hadden zijn we gestopt nog bij een winkel waar Roosa een jurk gekocht. Ik had eindelijk een Turks restaurant gevonden met Turkse pizza Baklava en ayran dat wat ik zo erg mis sinds ik hier ben. Maar ook dat heb ik aan mij voorbij laten gaan. Want Roosa kwam met het idee om naar kuta te gaan we hadden gauw onze spullen gepakt en binnen 10 min had ik een hotel en een taxi geboekt en waren we onderweg. Eigelijk kwam het mij wel goed uit had gister nog een akkefietje gehad met die jongen maar omdat hij zorgt voor m'n onderdak kon ik niet veel maken ook is boos worden in het Engels moeilijker dan ik dacht. Nu zijn we op de kamer. Gaan we ons zo klaar maken en dan kuta in om ergens te eten en een atm te vinden die werkt.
Nadat we gegeten hadden bij een restaurant natuurlijk uitgekozen door Roosa. Zijn we nog eten gaan halen bij de supermarkt en hebben we het hier op gegeten. Er kwam toen nog een Franse jongen en een Engelse jongen bij zitten die oorspronkelijk uit Nederland kwam. Toen het over de leeftijden begon kwam ik er achter dat ze eigelijk geen jongens meer zijn maar al mannen die nog net geen 40 waren. Ik was nog al verbaasd want zo zie ik m'n toekomst niet voor me wat ik hun ook heb verteld. Ondanks het leeftijdsverschil hebben we goeie gesprekken gevoerd. Ook heb ik hier nog een Nederlandse vrouw ontmoet waarmee ik telefoonnummers heb uitgewisseld. Zij was van plan om maandag aan een yoga week te beginnen in Ubud en laat ik dat nou toevallig ook gaan doen. Dus wie weet zien wij elkaar volgende week in Ubud nog.
Nou Roosa en ik hebben een leuke dag gehad. Beslissingen nemen voor vriendinnen had ze nog nooit eerder gedaan vertelde ze mij. Ondanks dat ze me toch nog zo'n 15 keer heeft gevraagd "what do you think" denk ik dat het goed was. Ik heb haar gezegt dat ze ook wel is een zin kan beginnen met "I want ipv maybe, or is it fine for you if". Dankbaar is ze mij voor deze dag is wat ze zei. En daarmee sluit ik deze Roosa dag af. Want morgen is het gewoon weer een Steffi dag haha. Goodnight xo

Reacties

Reacties

Cees

Salamet Pagi lieve Steffi, Wat een verhaal weer,scooter je zelf of laat je dat aan een ander over? Yoga lijkt me lekker rustig,kan je ballans weer een beetje in evenwicht komen. Ondanks dat Roosa de regie had, heb jij ook genoten, een bewijs dat jullie elkaar goed aanvoelen. Langsaam aan ben jij er een van de oude hap en kan je nieuw komers advies geven. Hier heb ik geen idee of en wanneer je dit leest,maar voor ons wordt het straks nacht, ik sluit dus af met Salemet Malam. Groet en XXXX van S en C.

Carola

Lieve Steffi, ik beken het maar gelijk, ik heb een brok in mijn keel van deze blog. :-) Zo mooi, zo lief en bijzonder hoe je verwoord hoe jij er een Rosa dag van gemaakt hebt. Volgens mij kunnen jullie elkaar dankbaar zijn.
Respect wijffie. Hoop dat Rosa nog vaak aan deze dag zal terug denken, maar dat verwacht ik wel als ik het zo lees.
Enne ik weet niet voor wie het beter is dat je boos zijn in het engels lastig vond, voor hem of voor jou, haha.
Heerlijk hoor weer een eigen plekkie in een hotel. Top aan het netwerken jij....voetballen met de locals, dame die aan yoga gaat doen en ook nog eens levenslessen bespreken met een paar oudjes. Ik ben wel een tikkeltje nieuwsgierig hoe jij je toekomst voor je ziet, althans hoe denken die broekies die geen broekies zijn jouw toekomst nu? Steffi rules tomorrow, geniet van weer een nieuwe dag op Bali. Xje

Hetty

Steffi, wat een lief gebaar van je Roosa Day. Dat zouden we vaker in de wereld voor elkaar moeten doen. Super lief van je. Met nog een yoga week te gaan en een strand week ( gelukkig ben je nog niet zo vaak op het strand geweest) heb je zo wie zo al zo'n pak levenservaring erbij in je rugzak dat je daar stiekum supertrots op mag zijn. Knuf van mij

lisette

Ohhh lieve Steff wat raak je me met dit verhaal. Hoe mooi zou de wereld zijn met allemaal Roosa's of zou dat to much zijn? Wat me nog meer raakt is jouw zelfkennis over de situaties waarin je anders zou reageren...niks mis mee! Los van alle mooie dingen van deze reis zal Roosa jou eeuwig bijblijven en jij zal bij Roosa iets in gang gezet hebben. Hoe cool is het dat Roosa zomaar beslissingen vanuit haar hart gaat maken..nu en misschien in haar toekomst..en jij...jij bent er een met een gouden randje!!!Dikke kus xx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active