ssteffi.reismee.nl

Afsluiterdje dan

Ik weet nog dat ik in mijn eerste verhaal schreef 'ik weet niet of ik dit vol ga houden'. Maar het is me gelukt met dank aan de reacties. Het heeft mij zeker ook geholpen bij dit grote avontuur. Ik wil jullie dan ook allemaal bedanken voor het lezen van mij verhalen en de leuke, lieve, grappig en enthousiaste reacties. Ik vond het leuk om mijn ervaringen met jullie te delen en heb dan ook met plezier geschreven en met nog meer plezier de reacties terug gelezen.
De dagen zijn zo snel voor bij gegaan zo had ik in januari alleen nog maar het spontane idee om naar Bali te gaan. En zo stond ik op het vliegveld om ook werkelijk te gaan. En nu sta ik al weer op het vliegveld om na 2 maanden terug te gaan naar Nederland.
Deze hele spontane actie was gekomen omdat ik nog geen idee had wat ik wilde gaan studeren, ondanks dat ik ergens stond ingeschreven had ik het idee dat ik nog niet klaar was om te gaan studeren. En een heel jaar werken of niks doen zag ik ook niet zitten. Iets van een ander cultuur en land zien leek mij wel wat en ook wilde ik graag iets goeds doen. Zo kwam ik bij Bali terecht gecombineerd met het vrijwilligers werk. Ik ben hier heen gegaan met een aantal vragen de antwoorden heb ik er nog niet opgevonden. Nog steeds weet ik niet wat ik wil gaan doen als ik thuis ben. Dat word opnieuw studies zoeken en scholen bezoeken. Wat ik wel weet is dat ik meer landen wil zien en dus meer wil reizen.
Misschien dan geen antwoorden op alle vragen maar wel. Veel verschillende mensen leren kennen, Vriendschappen gesloten verspreid over de hele wereld. En de mooiste ervaringen opgedaan. Veel dingen geleerd over een andere cultuur, m'n Engels verbeterd, voor een klas gestaan van dertig ondeugende kleuters, de meest spannende dingen gedaan in de avontuurlijke week. Maar ook gerelaxed natuurlijk met de yoga week, alle dagen strand en de vele Messages. En om niet te vergeten veel dingen geproefd. Ik ga zeker het goeie leven hier missen. Weet niet of dat de altijd smilende mensen zulle zijn, de zon, het lekker eten of gewoon de hele Balinese lijfstijl.
Ik ben dankbaar dat ik dit heb mogen doen en trots op mijzelf dat ik het gewoon gedaan heb. En hiermee sluit ik mijn laatste verhaal af. Deze keer geen goodnight maar tot in Nederland & lots of love xo

Reacties

Reacties

Toos Kops

Bedankt voor de leuke verhalen en mooie foto's. Het bracht weer veel herinneringen naar boven.
Een fijne vlucht en een goed thuis komen.

Mireille

Nogmaals dank je wel voor alle leuke en grappige verhalen! Goede vlucht en tot snel! Liefs Mireille

Cees

Het afsluitertje sluit aan op mijn reactie van gisteren, dus nu alleen; WELKOM THUIS.

C.

Carola

Lieve dochter, als moeder denk je eigenlijk je eigen kind te kennen, maar echt meis het is je gelukt om zelfs mij nog te verrassen. Wat een mooie afsluiter heb je geschreven, de afsluiter van 8 weken avontuur @Bali. Jij had vragen en niet allen zijn beantwoord, maar volgens mij is het mooiste antwoord: ik ben een gelukkig jong mens en heb nog genoeg uitdagingen in het leven.
Mijn advies, volg je hart, het maakt je gelukkig.
Zojuist had ik je nog even op de app vanuit Singapore, de eerst volgende keer dat ik je spreek is in real life, thuis.
Home sweet home! LY, xx

daniek

lieve stef, ik kan niet wachten om je weer te zien, en met de gedachte dat dat nog maar een paar uur is word het nog leuker. het is me allemaal mee gevallen, de 2 maanden gingen zo snel. het was leuk om al je verhalen te lezen, en ook om zoveel contact te hebben ookal zit je aan de andere kant van de wereld. ik heb je stiekem soms wel is gemist hoor, vooral uit school: even hoi en de vraag "hoe was school" "saai natuurlijk". maar er zijn ook dingen die ik niet gemist heb, had altijd mijn topjes in de kast liggen en hoefde ze dus ook niet te zoeken.. ookal weet ik waar ze liggen als ik ze niet in mijn kast liggen hihi. je zei dat we misschien samen een keer een reis gaan maken, lijkt me wel wat!
tot strakjes! xxx

astrid

Dit is het laatste, het is afgelopen, ik zit in een ongelooflijk gat. Nee hoor, lieverd hoe fijn is het ook om weer thuis te zijn.
En je hoeft echt niet alle antwoorden al te hebben, die komen heus wel binnendruppelen als je thuis bent.
Alles komt altijd op zijn pootjes terecht.
En je weet nog niet wat je wilt gaan studeren, misschien moet je jouw laatste verhaal nog eens doorlezen, daar zitten door jou zelf geschreven al opties in, dusss.
Ik vind je een kanjer en de dagelijkse beslommeringen thuis gaan ook wel weer wennen en lukken.
Hoop dat je een rustige vlucht hebt gehad.
EN WELKOM THUIS. En voor nu de laatste keer, liefs As

Robski

Hoi Stef,
Dank voor al je leuke, gezellige en spontane verhaaltjes..
Ben er behoorlijk aan gaan wennen en ik weet zeker dat ik niet de enige ben..

Laten we anders maar gewoon afspreken dat je in Nederland vrolijk door gaat met je verhalen... Steffi's Blog Spot... ik zie hem al hangen hoor... wel doen hoor, ouwe!

X

Tot rapido!

R

Linda

Hoi Steffi!

Wat een onwijs mooie ervaring is dit geweest!
Bedankt dat ik mee mocht lezen, heb kunnen lachen om je verhalen, prachtige foto's en al dat lekkers wat ik voorbij zag komen.
Ik wens je heel veel succes met het vinden van nieuwe uitdagingen in 2016 en ik weet zeker dat iedereen ook blij is al jij straks weer thuis bent!! lieve groet, Linda

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active